The Wild West 2017

TERUG NAAR PLANNING

Vrijdag, 13 oktober 2017
Navajo Bridge en pootje baaien in de Colorado River
We zijn om half zeven opgestaan. Het was 16 graden en dus ging de kachel voor het eerst in lange tijd niet aan, yes, zo willen we het weer hebben!
We hebben zelfs buiten zitten ontbijten, brood en bacon & eggs. Beker koffie erbij en genieten maar.
Omdat we vandaag maar een pisstukje hoefden te rijden hoefden we dus ook niet vroeg weg, maar om half negen reden we alweer van de camping af, lol. Wij en lummelen, dat past niet samen.

Omdat de (heerlijke volle) melk in een rap tempo mindert zijn we toch maar weer eerst naar de Walmart gereden (we kwamen er toch langs) voor melk, chocomel, bananen en apple fritters/doughnuts. Lekker voor onderweg.
We reden via weg 89 naar Bitter Springs. Onderweg kwamen we langs de parking van Horseshoe Bend. Het was net negen uur en nu al liepen ze in polonaise naar de rand. Wat een lol zeg, en Goosenecks SP rijdt iedereen voorbij!!
Op de Pass vlak voor dit plaatsje, was een uitkijkpunt waar we zijn gestopt. Hier stonden nog een paar Navajo vrouwen sierraden te verkopen, ik heb nog een armbandje met juniper berries gekocht tegen de kwade geesten, ik heb er nu twee. Gisteren heb ik bij de Walmart wat spulletjes gekocht om mijn kapotte armbandje (gekocht in Tucson) weer te maken.

Bij Bitter Springs namen we weg 89A richting Marble Canyon. We zijn gestopt bij Navajo Bridge en zijn hem helemaal over gelopen. Ook hier hebben we nog even met een Navajo vrouw gepraat. Ze zijn vriendelijk, belangstellend en vertellen genoeg, zeker als je ze iets vraagt.
De brug is mooi. Hij is geopend in 1929 en verving hiermee Lee's Ferry. De laatste overtocht met de ferry was in 1928 toen er een ongeluk was waarbij de opvarenden verdronken zijn. Op de brug zagen we een California Condor zitten. We hebben héél veel foto's gemaakt. We hebben er best een tijdje gestaan maar helaas vloog hij niet weg. Ze zijn allemaal genummerd aan de vleugel en dit was nummer 55.

De camping ligt 6 mijl van de brug af, we hebben uitzicht op de Colorado River en ook op de oude weg waarover de wagens moesten rijden naar de ferry. Zij liever dan ik, brrrr.
De camping is mooi, 2 kleine loops, onze plek is weer erg mooi, de onderste loop plek 37, én in de zon, én met uitzicht op de rivier. Genoeg plek voor het tentje dus dat staat weer. We hebben eerst wat fruit aan de picknicktafel gegeten, met wat drinken erbij. Lekker in de zon. En er zijn hier zelfs flush wc's!

Hierna zijn we naar de rivier gelopen, hoedje op, drinken bij ons, ingesmeerd met factor 30. We vonden een mooie plek met een strand. We hebben even met een visser staan praten die net een forel had gevangen. Emma, Jacky en René zijn het water ingelopen, het was vrij koud. Maar wat is dit een mooie plek!! Prachtige kleuren en heerlijk rustig.

Terug bij de wagen hebben we lekker buiten geluncht, gelezen, gekeuteld en genoten.
We eten vandaag potato salad en coleslaw met nog wat vlees van gisteren. En ik heb Jacky gevraagd om pannenkoekjes voor het toetje. Geen fikkie vanavond, maar misschien wel lekker buiten zitten.

Wildlife: een wild paard, chipmunks, een konijn, hagedisjes, een vers gevangen en weer los gelaten rainbow trout, een Monarch Butterfly en een California Condor.
Het weer: Zonnig, 28 graden.